Υπάρχουν συγκεχυμένα μηνύματα για τον καφέ και είναι δύσκολο να βρείτε τις πληροφορίες που σας ενδιαφέρουν γύρω από την επίδραση της καφεΐνης. Ακολουθούν απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις γύρω από τον καφέ.

Πόσο εθιστικός είναι ο καφές?

Ο καφές δεν θεωρείται εθιστική ουσία και μπορείτε να καλύψετε τυχόν «συμπτώματα στέρησης» μειώνοντας για λίγο σταδιακά την καθημερινή του λήψη.

Ο καφές προκαλεί αφυδάτωση?

Παρόλο που ο καφές είναι διουρητικός, ένα φλιτζάνι αποτελείται από 98% νερό, επομένως δεν προκαλεί αφυδάτωση. Όποια ποσότητα υγρών χάνεται έχει ήδη αναπληρωθεί από τη λήψη του καφέ.

Κάνει καλό ο καφές στην υγεία μας?

Έχει αποδειχτεί ότι ο καφές και τα αντιοξειδωτικά του (η καφεΐνη και οι άλλες οργανικές του ουσίες) έχουν θετικές επιπτώσεις σε πολλά προβλήματα υγείας.

Μπορεί ο καφές να βελτιώσει τη συγκέντρωση?

Η εγκεφαλική δραστηριότητα που ελέγχει τη μνήμη και τη συγκέντρωση ενισχύεται προσωρινά από την λήψη καφέ.

Πως μας κρατά ξύπνιους η καφεΐνη?

Η καφεΐνη εμποδίζει τη χημική ουσία αδενοσίνη να προσκολληθεί στους υποδοχείς της, οι οποίοι κανονικά προκαλούν υπνηλία. Έτσι πυροδοτείται η παραγωγή αδρεναλίνης, αυξάνοντας την εγρήγορση.

Τι επίδραση έχει η καφεΐνη στην αθλητική απόδοση?

Η επίδραση της μέτριας λήψης βελτιώνει την αντοχή στα αερόβια αθλήματα καθώς και την απόδοση στις αναερόβιες ασκήσεις. Ανοίγει τις βρογχικές οδούς, βελτιώνοντας την αναπνοή και απελευθερώνει σάκχαρα στο αίμα, στέλνοντάς τα στους μύες.

Γιατί να επιλέξω καφέδες που δεν έχουν καβουρδιστεί έντονα (σκούρους κόκκους) ? 

  • δεν καίγονται τα αρωματικά του ελαία
  • δεν αλλοιώνεται η γεύση του καφέ
  • έχει μεγαλύτερη ανοχή και δεν αφήνει πικρή επίγευση στις εκχυλίσεις
  • δεν καίγεται από την υψηλή θερμοκρασία
  • οι καφέδες μοναδικής προέλευσης από μεγάλα υψόμετρα έχουν μικρότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη

Γιατί δεν με επηρεάζει η καφεΐνη?  

Αν πίνετε καφέ την ίδια ώρα κάθε μέρα, τότε αποκτάτε ανοχή στην καφεΐνη, οπότε καλό θα ήταν να αλλάζατε λίγο την ρουτίνα σας.